Ρίζες-Παραγιός

Βρέχει καταιγίδες,
αστράφτει στη Ροδόπη.
Ήσουν στη Νιό και δε μ’ είδες
να σε παίρνω στο κατόπι.

Ήμουν τυφλός παραγιός
ντυμένος της Αρτέμιδος κυνηγός.
Έτρεχα αλαφιασμένος
από κρασί μεθυσμένος.

Να σε βρω στους ουρανούς,
στους θαλασσινούς ναυαγούς,
στα σκοτεινά μονοπάτια.
Στου Θεού τα σκαλοπάτια
για το δρόμο του παράδεισου,
του αγώνα μου του άνισου.

Θέριευε το σεκλέτι μου,
της ψυχής το μπερεκέτι μου.
Πάλευαν ώρα
στην παλαίστρα του Διαγόρα.
Δε νίκησε κανείς.
Δεν ηττήθηκε ουδείς.

Δέ σ’ αρνήθηκα.
Στο ρέμα γδύθηκα
ν’ απολαύσω το θυμό μου
να θάψω το γιατρικό μου.
Αυτό που μού ‘δωσες
στον αστερισμό της Παρθένου.
Αυτό που στέριωσες
στο φύσημα τ’ ανέμου.
Ήταν ο βάλτος βαθύς.
Ήταν ο καημός μου βαρύς.
Ήταν σα μαγνήτης θαρρείς
των επιγόνων μαχητής.
Δεν έδωσα βάση.
Μπόρα είναι θα περάσει.
Ανέβηκα στον Αητό
τη μοναξιά σου να δω.
Καβάλησα τον πελαργό
να ‘ρθώ στη Σκιάθο να σε βρώ.

Δέν ήσουν εκεί,
ούτε παρακεί.
Ήσουν μπερδεμένη στο Βόσπορο,
κράταγες της μάνας σου πρόσφορο.
Δε θυμόσουν για πού,
Τίνος όσιου, ποιανού ναού.

Ήσουν στον Κεράτιο μετέωρη
στην αλυσίδα του κόλπου ακταίωρη.
Απ’ τη μια την Αγια Σοφιά
απ’ την άλλη τα ταπεινά.

Το καράβι σε περιμένει.
Το βάραθρο σε προσμένει.
Μα συ δεν προτίμησες να πας.
Απο τότε με τα πόδια γυρνάς.

Βρέθηκα στο δρόμο σου
υπερκέρασα το νόμο σου.
Περπατήσαμε στο πέλαγος.
Στης αγάπης τ’ αρχιπέλαγος.

Πήγαμε στην ουτοπία,
όπου μένουν αλλόκοτα θηρία.
Φτάσαμε στη χώρα των Λωτοφάγων,
λωτών της μνήμης αδηφάγων.

Τώρα ήρθαμε στ’ αστέρια,
στων θεών τα λημέρια.
Μ’ ένα σου γνέμα,
μ’ ένα σου ψέμα,
η αλήθεια γίνεται αίμα.

Καράβια είστε,
αλήτες είμαστε.
Θύματα είστε,
θύτες είμαστε.

Το πηγάδι της γης,
άθλος μιας ζωής,
ελπίδα της υπομονής.
Άθλιοι σκαπανείς!

Στέκει χρόνια τρύπιο
Χωρίς νερό το ηλίθιο.
Κι η συκιά στο στόμα φυτρωμένη
αρσενικιά η αναθεματισμένη.

Η αγάπη της Ωγυγίας,πλάνη.
Κι εγώ,ένα λιμάνι
που αρνείται να παραδοθεί
στων στωικών τη διαταγή.

Σχολιάστε

