Ωδή της ειμαρμένης

Όι μαννούλα ‘μ όι

της ζωής μου το αγώι

σαράκι που με τρωει.

της γέννας σου το σόι,

πότε μένει στο ανώι

πότε πέφτει στο κατώι.

 

Νησιά είναι ο τόπος μου

ξένιος ο χώρος μου.

Θάλασσα είν’ ο καημος μου

άγριο κύμα ο θυμός μου.

 

Αγάπη πήγα κι έχτισα

στης Χιό τα καλοκαίρια,

τα όνειρά μου γκρέμισα

στου Αιγαίου τα μαχαίρια.(χαμπέρια)

 

Καλάρισα το διάβα μου

σε δρόμους βυθισμένους

και σκόρπισα τη λάβα μου

σε αποκαμωμένους.

 

Καίγομαι μάνα μ’δε βαστώ,

τον Ίσμαρο τον αγαπώ.

Σκιά η αρχοντιά του,

δροσιά η φεγγοβολιά του.

 

Ξύπνησα μάνα μ’,λύγισα

στο λήθαργο ξαγρύπνησα,

στο όνειρο ξενύχτησα,

τον όρκο μου κατήχησα.

 

Όι μανούλα μ’ όι

πάει και τούτο το ρολοι!

Σκούριασαν οι δείκτες,

κομάτια οι λεπτοδείχτες,

έτσι ήρθαν τα γραμμένα

να φύγω μακρυά ‘πο σένα.

 

Φτωχό μου χελιδόνι

ο όρχος μου βαλτώνει.

Η φωλιά σου με πληγώνει,

ο Ίσμαρος με καμαρώνει.

 

Είμαι δω στην αμμουδιά

μόνη μου με τα παιδια

κι ακούγω την καρδιά μου

να τηράει τα βότσαλά μου.

 

Πού ξεφύτρωσες καλέ μου

γλυκομίλητε,ταγέ μου;

Ομορφάδα της ψυχής μου,

ήλιε της αναπνοης μου,

μύρο,ταίρι της πνοής μου

χώμα της καταβολής μου!

 

Δεμένη είμαι στον πύργο μου,

αναφιλητό στον τρύγο μου.

Λαμπάδιασε το Σούνιο,

δονήστηκε το φρούριο,

ξώμεινα γυμνή μπροστά σου

στην ατέλειωτη αγκαλιά σου.

 

Όι μανούλα μ’ όι

της αγάπης μου το μπόι

σήμανε τα σήμαντρα,

γκρέμισε τ ασήμαντα,

τα κίβδηλα και τα φτηνά,

τα κάλπικα,τα σκαληνά.

 

Σ’αγαπώ!Σ’αγαπώ!

Την ανάσα μου,οδηγό.

Την ψυχή μου,φυλαχτό.

Με κρατάς,σε κρατώ,

να στήσουμε χορό

με τ αηδόνι της γιορτής,

με τον πόθο της αφής,

Στο αλώνι της ζωής!

 

Σχολιάστε

