Ρίζες-Στην κόρη μου

Γλυκιά μου τσαπερδόνα

κούρνια του χελιδονιού,

γκρίνια τ’ αηδονιού,

καμάρι της μαμάς

του μπαμπά και της γιαγιάς,

βασανάκι του παππού.

 

Ανθισμένη ανεμώνα,

κοριτσάκι πασπαρτού.

 

Όταν μου χαμογελάς

και μ’ αφέλεια με ρωτάς,

στ’ αμυγδαλωτά ματάκια σου,

θωρώ τα ονειράκια σου.

 

Θαρρώ πως ονειρεύεσαι

τις χιονισμένες λαγκαδιές

του Ίσμαρου, τις θημωνιές,

την αγάπη μου να γεύεσαι,

με ναζάκια κι αγκαλιές.

 

Κοριτσάκι πασπαρτού!

Μικρή γοργόνα του γυαλού!

Τήν ελπίδα πιπιλίζεις,

τη λαχτάρα μου γιομίζεις,

να σε δω στις γειτονιές,

δίχως θλίβη ν’ αρμενίζεις

στης ζωής τις ρεματιές.

 

Χέρι-χέρι και παρέα

του Κωστή η ντομπροσύνη

και ο μύθος του Αιγέα

φάρος,στη νόνα σου τη Μνημοσύνη.

 

Μεγαλώνοντας στη στέρνα,

στη φωλιά τη μητρική,

το χαμόγελό σου κέρνα

στην πικρή μου τη ζωή.

 

Κέρνα μας! Κέρνα μας!

ζωντάνια καί χαρά, μικρή.

Γείρε μας! Γείρε μας!

στης αγνότης την πηγή.

Γέρνα μας! Γέρνα μας!

Στων ονείρων σου την αμπολή.

 

Κοριτσάκι πασπαρτού!

Καλώς ήρθες στις ακτές,

στου Σκαρίμπα τις θλιβές,

στην αθέατη πλευρά του κόσμου,

στην οσμή, του ίου του ευόσμου.

 

Είμαι στο λιμάνι των Σπετσών.

Το μυαλό μου, στο παζάρι των Σαπών.

Εκεί που σ’ αγόρασε λινά φουστάνια

η μανούλα σου,μακρυά από λιμάνια.

 

Μενεξιά, μαβιά, πορτοκαλλιά,

να χορεύεις σα Σπανιόλα,

στα σοκάκια τα στενά,μεσ’ στη νυχτιά,

να λυγιέσαι σα γλαδιόλα.

 

Στου λιμένα την πλατεία

καρσί απ’ το «Ποσειδωνία»,

συνάντησα τη Μπουμπουλίνα.

Χαλκευμένη Λασκαρίνα!

 

Ερωτευμένη ηρωίδα

με μιαν άσπλαχνη πατρίδα!

Πικραμένη Ελληνίδα,

λυγερόκορμη ατθίδα!

 

Αφέντρα Μπουμπουλίνα

απ’ την αρχαία Σαλαμίνα!

 

Στην αγκαλιά σου παραδίνω, την κόρη μου Μαρία,

να την ταξιδέψεις στη δικιά σου ιστορία,

να την προστατέψεις από τ’ άγρια θηρία,

που ορέγονται, των Σπετσών την απαξία.

One response to this post.

  1. Συνέχισε να γράφεις….

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

Σχολιάστε

