Ξαγρύπνια

Να δεις, που χάθηκε απόψε το φεγγάρι,

στα δίχτυα πιάστηκε, ενός, ψαρομάλλη βαρκάρη.

Λάμπουν στον ορίζοντα του σύμπαντος τ’ άστρα,

μη μαγευτείς και χαθείς στων Χανίων τα κάστρα!

 

Λεβέντρα γυναίκα, των Βεδουίνων,

στην έρημο χάνεσαι, των ηλιακτίνων.

Αλάτι μαζεύεις, στο βουβό Πόρτο Λάγος,

μ’ αυτό μ’ αλατίζεις να λιώσει ο πάγος.

 

Αν ήσουν τραγούδι

θα σ’ έλεγαν Παντομίμα.

 

Αν ήσουν πουλί

θα σε φώναζαν Καρδερίνα.

 

Αν ήσουν λουλούδι

θα σ’ έλεγαν Ανεμώνα.

 

Αν ήσουν μνημείο

θα σ’ ονομάτιζαν Βραυρώνα.

 

Αν ήσουν σκαρί

θα σε βάφτιζαν Μαριορή!

 

Όσο τη νύχτα θα προχωράς,

στο γνέμα του ύπνου, μή σταματάς.

Αγάπες σε καρτερούν στα λιμάνια,

άγγελοι ψάλλουν, για σέ, στα ουράνια.

 

Εμένα να σκέφτεσαι πλάι σου

και συ,

ένα ουρί του παράδεισου

δίχως έγνοιες και στεναγμούς,

να ταξιδεύεις,

στων ονείρων τις ατραπούς.

 

Σφίξε γερά, το άδολό μου χέρι

και νιώσε,της αγάπης μου ταίρι.

Ελπίδα,

δέν έχω να σου ζητήσω,

το δρόμο σου όμως,

μπορώ να φωτίσω!

 

Αγάπη μου εύμορφη,κόρη του Φειδία,

ηρωίδα πανάρχαια,μάνα, του Παυσανία.

Αστέρια έσπευσαν

γύρω απ’ τά μαλλιά σου,

με χρώματα έλουσαν

την ολόγιομη καρδιά σου.

 

Ω ατελείωτο της ζωής μου νυχτέρι!

Ω φεγγοβόλο του Σείριου αστέρι!

Τον πηγαιμό της αγαπης μου φωτίστε απόψε,

τον ομφάλιο του ύπνου της, σκύψτε και κόψτε!

 

Μη την ξεγελάσει ο μάγος Μορφέας,

μη την πλανέψει ο ξανθός Αχιλλέας.

Μην τη λαθέψει ο πολυμήχανος Οδυσσέας,

μη την ξελογιάσει ο Αθηναίος Θησέας.

 

Ω μήτρα των ονείρων μου!

Ω ηφαίστεια των κρατήρων μου!

Θυμίστε της, να παραμείνει ξύπνια

στου Άη Γιώργη τη μεγάλη ξαγρύπνια.

 

Σχολιάστε

