Το σπουργίτι

Στην άκρη του γκρεμιού το μυαλό μου συσκότισα

φεγγάρια πολλά στη σκιά της μνήμης μου,

χείλη ορφανά, τη ματιά σου αρχόντισσα

θωρώ στα νερά, στα όρια της φύσης μου.

 

Κι όταν θα ρθείς στη φωλιά της αγάπης μου

τρυφερή καρδιά στην αγκαλιά της σκήτης μου,

θα σου παίξω ξανά το τραγούδι της μάνας σου

νανούρισμα του γυαλού στα ζεστά σπάργανά σου.

 

Αηδόνι της ρεματιάς στο ημίφως των ματιών μου,

ανάστροφη ζωή, κυματίζεις στης Μεσημβρίας τα βράχια,

χρόνια χαμένα στον άνεμο, στης αγιοσύνης την απάθεια.

 

Πικρά δειλινά στιγματίζουν τις μέρες που έζησα

δίχως έρωτα και αγάπη τις νύχτες μου πότισα,

τις ανατολές της ψυχής μου μ’ ελπίδες τις γιόμισα

μοιραία μορφή, φρέσκο αγέρι, στην καταχνιά το ριζικό μου τιμώρησα

κι όταν σε άκουσα, αγγελική μορφή τ’ ουρανού σ’ ονειρεύτηκα.

 

Φοβικό σπουργιτάκι στην αγκαλιά των κεραμιδιών,

στη φωλιά που με τόση μαστοριά οι πατέρες σου έχτισαν

μή φοβάσαι στο πέταγμα των αδέσποτων πελαργών,

μή σκιάζεσαι τους κεραυνούς, τις βροντές που έρωτα σε βάφτισαν.

 

Βροχή και ρημάδι τα όνειρα γένηκαν.

Μικρομάνα τα πουλιά σου οι μνηστήρες, δέ σκέφτηκαν.

Αφεντάδες νταήδες τη λήθη σου γεύτηκαν

κι οι ήλιοι της ψυχής σου στα Τάρταρα μπλέχτηκαν.

 

Μήν κλαίς, μή δοξάζεις τ’ ασήμαντα.

Αν η καρδιά σου δέ γυρεύει τα σήμαντρα

τ’ Άη Γιώργη το κοντάρι θα σε κεντρίσει,

την ψυχή σου στην άβυσσο θα βυθίσει.

 

Πύλες τ’ ουρανού και της θάλασσας!

Ορίζοντες των δακρύων, σκιές των ποταμών!

Υποκλιθείτε στη γοητεία μιας άνασσας

των λυγμών, των ευαγγέλων, των στεναγμών.

 

Σχολιάστε

