Αιγός Ποταμοί

Στην Αθανασία Γιασουμή

 

Μιάν ανάσα απ’ τό τίποτα, δυό βήματα απ’ τό πουθενά.

Βάστα λίγο ακόμα και φτάσαμε.

Ο δρόμος που πήραμε ήταν αψύς, φαρδύς γεμάτος έμβολα νηών.

Στην άβυσσο χαθήκαμε ψάχνοντες το θησαυρό του Θουκιδίδη.

Σβηστήκαμε στο λήθαργο των προγονικών αναμνήσεων.

 

Ήμουν και γώ ναύτης στους Αιγός Ποταμούς.

Ο Λύσσανδρος μού ‘κοψε το δεξί χέρι· έκτοτε σκέφτομαι με τ’ αριστερό.

Μόνο που δέ μπορώ να ξαναπάρω τ’ όπλο μου· μόνον ασπίδα μπορώ να κρατώ.

Ημουν παληκάρι. Ευθυτενής κι αρματωμένος μ’ ορμή και ψυχή.

 

Τις τριήρεις μας ναυπηγήσαμε «ιδίω καμάτω».

Πληρώσαμε μνές και δραχμές.

Οι Μηδίζοντες δανείστηκαν τριάντα χρυσά τάλαντα.

Μας νίκησαν.

Πάλι κωφεύσαμε στις φωνές του Αλκιβιάδη.

 

Αιώνες τώρα περπατώ στις αποικίες μας στη Θράκη αναζητώντας το δεξί μου χέρι.

Τάφοι συλημένοι.

Πόλεις θαμένες στην άμμο και στη λάσπη.

Ανασκάβω το μελάνι της ιστορίας.

Την έγραψε στο χώμα το μελανιασμένο μου άκρο.

 

Χάθηκες πατρίδα μου.

Βυθίστηκες στους Αιγός ποταμούς.

Τ’ όπλο σου ποτέ δέ θα πάρεις πιά.

Όμως η σκέψη σου θα φέγγει τα πενιχρά βήματά μου!

 

Ε. Κ. Γιαννελάκης.

 

 

2 Σχόλια

  1. Εξαιρετικό! Εύγε!

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

  2. Posted by Τάσος Παπαναστασίου on 24/02/2012 at 3:47 μμ

    Μπράβο σου , Βαγγέλη , πάλι κατάφερες να με συγκινήσεις !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

Σχολιάστε

