Ο Μέγας Θώς

 

Στη Ροδούλα Παπαμιχαλακάκη

 

 

Έχω ‘να θυμό απόψε και πού να ξεσπάσω;

Θαρρώ πως είμαι λίγο τσαπατσούλης

λίγο λιγούρης

απρόσκοπτος στα λάθη μου.

Πώς ν’ αντέξεις τόσο φασισμό

όταν έμαθες να ζείς

ελεύθερος  από επιβολείς,

υποβολείς κι επιβουλείς;

Τόσα τσογλάνια που βρέθηκαν;

Τσογλαναρία, γαλαρία και φασαρία!

Σκιές με κουκούλες

άνθρωποι με μάσκες

και μία εργαλειοθήκη με συναισθήματα.

Κακοί κι ατάλαντοι ηθοποιοί

ανοίγουν το βαλιτσάκι και φορούν

πότε μουστάκια με χαμόγελο, γαλανές κόρες,

πότε τα βράδια

στους προβολείς των σκοταδιών λάμπουν τα μάτια,

γρυλλίζουν τ’ αγρίμια στόματά τους,

αστράφτει το λεπίδι·

ντυμένοι Έλληνες τα φαντάσματα της Βαιμάρης!

 

«Ούκ άν μαχέσαιτο. Χέσαιτο γάρ ει μαχέσαιτο»!

Φάρσαν βιώσας, «Χορεύοντας στην ήττα».

Πού τότε, «Χορεύοντας στη βροχη»!

 

Θώς Θεός,

ψάχνων ψυχές,

ψωμί,

ψαχνό,

κρούει τήν πρώτην θύραν.

-Τίς εί; ερωτούν.

 

-Εγώ ειμί• ο Μέγας Θώς!

Ά, τί ασελγείτε δώ, ανιστορείτε αδυσώπητους ανέμους, άμουσοι;

Στα της κολάσεως!

 

Κρούει την δευτέραν.

Εις τό οίκημα ενημερωσάρχηδές τε και καψηδιάρηδες.

 

-Τίνα ζητείτε;

Βαρβαράν, αριστερόν επαναστάτη;

 

-Πού εί;

 

-Ούτος απεβίωσεν πρό πολλού στές ψυχές σας ξεδιάντροποι.

Ο Μινώταυρος αλιεύει αφελείς,

σείς ακονίζετε τις πένες σας·

ίνα τί, αηδείς;

Ότι εγράφη τήν σήμερον μέ αίμα γέγραπται.

Και σείς,

ώ κονδυλοφονείς

στην κόλαση· το μαρτύριο του Σίσυφου.

Η πέτρα, μελανόεσσα.

Η κορυφή, εφιαλτόεσσα.

Η κλιτύς, πυρόεσσα.

 

Κρούει τήν τρίτην θύραν.

Διάπλατα την πόρτα!

Δάσκαλοι και μαθητές! Παντού.

Παραπίσω οι γονείς τζογάρουν την ευφυία των μωρών τους.

Η παιδεία επαφίεται στον πατριωτισμό των τήτσερ, μήτσερ, κίτσερ.

Κάποτε οι δάσκαλοι είχαν ονόματα,

τώρα μόνον εξουσίες.

Στη γλώσσα,

στα μαθηματικά,

στην ιστορία.

Στά Γκράβαρα!

Γεμίσαμε αδιάφορους.

 

Πίσω οι «αδιάφθοροι» γονείς.

Καμαρώνουν τα «τούβλα»τους, τα λένε διάνοιες.

Κι οι διάνοιες ισοπεδώνονται σε τούβλα.

Οι φροντιστές χαίρουσιν

δια την άνοδον

του χρηματιστηριακού δείκτη αγραμματοσύνης.

Βέβαια!

Χιλιάδες τούβλα, επιτυχόντες.

Και φέτος και κατ’ έτος

με την τόσην πελατείαν,

τήν τόσην απελπισίαν!

Ήγγικεν γάρ η μέρα που τα τούβλα

σηκώνουν κεφάλι

συμπαρασύροντα τις διάνοιες

σ’ αυτό το χορό του θανάτου.

 

Στα κεραμιδαριά της παιδείας,

χρόνια τώρα,

ο Καραισκάκης έπαιζε ποδόσφαιρο

κι ο Λεωνίδας έσκουζε «μολών λαβέ»

όταν ο Πάρις αποπειράτο να κλέψει την Ελένη

τότε που τριακόσιοι την προστάτεψαν στις Θερμοπύλες.

Εξ ανατολών αφιχθείς.

Ανέκαθεν εξ ανατολών, ο Πάρις.

Εκ Δυσμών, Ούτις.

Κι ο Τρωικός πόλεμος, δέν ήταν κάτι που συνέβη.

 

-Στες Θερμοπύλες φίλε μου! Στες Θερμοπύλες!

 

Τότε, ο Μέγας Θώς κλαίων γοερά, τάδε έφη:

-Ερείπια και μόνον ερείπια ώ Ζεύ !

 

Ε. Κ. Γιαννελάκης.

 

 

 

7 Σχόλια

  1. Posted by Τάσος Παπαναστασίου on 14/09/2012 at 3:50 μμ

    ………….όταν η συσσωρευμένη οργή γίνεται Τέχνη……………………………..

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

  2. έγραψες!

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

  3. Posted by Φαίδων Αλκίνοος on 15/09/2012 at 4:01 πμ

    Συγχαρητήρια !!!

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

  4. Posted by Φαιδων αλκινοος on 15/09/2012 at 9:48 πμ

    Επιστρέφω για να σου πω Ευάγγελε, πως είναι ένα από τα ομορφότερα ποιήματα που έχω διαβάσει… Καλή συνέχεια !!!

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

  5. Έχω ενα θυμό απόψε…φτιάχνεις στέρνο αδερφάκι μου!)

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

  6. Posted by Γεωργία on 17/10/2012 at 2:31 μμ

    Tι χείμαρρος είναι αυτός!Συναισθημάτων, λέξεων…Τουλάχιστον εσύ βγάζεις τον θυμό σου και είναι πολύς!

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

  7. Posted by Ιωάννης Ηλιόπουλος on 05/02/2013 at 10:58 πμ

    Πολύ μαστιγωτικό το βρίσκω. Ο… Ζεφς ας βάλει το χέρι του!

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

Σχολιάστε

