Ίασμος ο κρίνος

Άχ, μικρούλιν άχ!
Μυρωδάτον γιασεμίν του Σαβάχ.

Εγώ είμ’ αυτός ο κύριος Χί.
Μήτε καταχρήστης,
μήτε ξενύχτης,
κάνα τσιγάρο μόνον και που.
Και που γεννήθηκα;
Από λάθος, από πάθος, ποιός να ξέρει;
Χρόνια εγκλώβισα το χρόνο μου σε μιά μαύρη τρύπα.
Ήκουσα τον Αινστάιν, ιδιοτελώς σκεπτόμενος ομολογώ.
[Ά να μήν ξεχάσω τον Καραθοθωρήν ως έχω καθήκον, Έλλην την καταγωγήν]
Ακλόνητος ο χρόνος· πάλι γερνούσα.
Μιά στό ‘να πόδι,
μιά στο γόνυ,
νά κι ο αυχένας, πάντα κάπου έγερνα.
Κάθε χρόνο γέρναγα κι ένα χρόνο περιπάνω.

Άχ ευωδιαστό μου κρινάκι!
Τί νά ‘κανα ο έρμος;

Πήγα σε μάντηδες σε χαρτορρίχτρες,
ως συνηθίζεται ες τούς οικείους τόπους.
-«Μιά κοπελλίτσα κοίτα ν αγαπήσεις»·
την αγάπησα και ρουφούσα το νέκταρ της νιότης.
Οι ρυτίδες αυξάνονταν και πληθύνονταν.
Πάλιν και πάλι!
Υγιεινή ζωή να πείς, έκανα.
Γυμναστήρια, τροχάδην,
ότι πρόσταζεν η επιστήμη της νεολογίας,
«τα πάντα όλα»!
Κι από ποδαρόδρομο να πείς, σαν το πρόβατο.
Την τροφή μου με τα πόδια.

Άχ βασιλοπούλαν του Σαβά!
Και τί δε γνώρισα!

Λογιώ λογιών εχθρούς των λουλουδιών.
Νόμιζα·
μέχρι που συναπάντησα μια «Μαύρη χήρα».
Χείρ θα ταίριαζεν περσότερο.
Το «κακόν συναπάντημα», απ’ εκεί βγήκε.
Γλίτωσα απ’ τό δάγκωμά της,
απ’ τό θανατηφόρον έρωτά της·
απ’ τον ιστό του χρόνου, δέ γλίτωσα.

Άχ, μικρούλιν άχ!
Νόστιμον γιασεμίν του Σεβντάχ.

Δέ με λένε χρόνο και κυρ Χρόνον.
Ούτε και Ίσμαρον Τέλλο με λένε·
Δύσμοιρος Τέλος τ’ όνομά μου!

One response to this post.

  1. Posted by Athanasia on 10/12/2012 at 5:54 μμ

    🙂

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

Σχολιάστε

