Εγώ κι εσύ

«Εγώ κι εσύ»

Κρύφτηκες στη γειτονιά σου,
μή φόβος μην αυταπάτη
της ανασφαλούς γενιάς σου.
Τί και ποιούς κινδυνους
το εγώ σου προστατεύει;
Τί ευνοεί και τι προστάζει;
Ψυχές, ψυχρές κι εικονικές
οι του κόσμου γειτονιές;
Όχι·
γειτονοπούλα του άλλου μαχαλά.
Μή φώς να δείς, μήν εκτεθείς·
ίνα τί να φοβηθείς;

Λογάκια όμορφα που μολογάς,
γλώσσα μιας ξένιας γειτονιάς!
Ξώμακρη κι απόμακρη γενιά,
Αμέρικα, Ευρώπας, Λάτιν
και άπαντα εις μάτην!

Οι σχόλες σου κι οι τόσες σου λαβωματιές
ταξιδεύουν στα πέρατα στις Πλαταιές
για νά βρουν σε άλλες γειτονίες
αναπαμό κι επούλωση·
μομφή στις κυβερνώσες πολιτείες.

Για όλα πάντα φταίω
εγώ εγώ εγώ
κι εσύ κρυμμένο το «εσύ»
μέσ’ στο δικό σου εγω·ι·σμό.
Δαχτυλοδείχνεις κι όλο λές
εσύ, εσύ, εσύ
και τώρα που οργίστηκα σου λέω, ναί.
Εγώ, εγώ, εγώ
δεν είμαι εικόνα που με προσκυνούν στις εκκλησιές
μήτε δακρύζω μπρος στους κακόμοιρους ικετευτές!
Μιά φωνή είμαι ζωντανή και πνιγηρή
που τραγουδά αυτό που μέ και σέ πονεί
κι αφού ρώμη μου λείπει και γροθιά ν’ αγωνιστώ
σε ματωμένους δρόμους με συντρόφους και πανώ,
βγάζω συσωρευμένη την οργή κι ομολογώ:

Ελπίδα σου εγώ και φόβος μου εσύ, εσύ!
ΕΣΥ.

Ε. Κ. Γιαννελάκης

One response to this post.

  1. Εξαιρετικό! μη φοβ… και οχι μην φοβ

    Μου αρέσει!

    Απάντηση

Σχολιάστε

