Μαγεμένος

Θεέ των πουλιών!
Ώ Θέ των ουρανών
πάρε με μαζί σου
στις κορφές των φαλακρών
κι αγέραστων βουνών.
Τί σού ‘κανα ζωή και,
καταπίνεις τα όνειρα της νιότης μου;

Πάει κι αυτή• πέρασε.

Ρωτήσετε τον κύνα Αντισθένη
να σας πει τον «Απολογισμό» του.

Ώ πόσο με θλίβει και με συγκινεί!
Δέν έζησα εγώ ζωή
μήτε ευτυχία•
στενοχώριες μόνο
και μιάν ωραίαν αηδία.
Ένα κοχύλι,
ένα βότσαλο στο βυθό
στον πάτο της θάλασσας.
Στον αβυσσαλέο χρόνο
παραδόθηκα
κι ούτε κάν έκανα τον κόπο
ν’ αλλάξω τη ρότα του ναυαγίου μου.
Βαθειές χαρακιές αφήκαν
οι άγγελοι που με ντάντεψαν,
που μύρισαν τον κρίνο της καρδιάς μου.
Λιποθύμισαν φαίνεται
(μεθυστικό μου άρωμα!)
και μ’ εγκατέλλειψαν
μόνο κι αβοήθητο
στα φράγματα των ορεινών λιμνών
στις βουλές των ψυχοφάγων,
τον όρνιων και ορνών.
Πόσα χαράματα υποσχέθηκα;
Να ρθώ ούτε που σκέφτηκα.
Στη φαντασία μου ήσουν πάντα
και γώ στη δική σου.
Δέ σου μίλησα ποτέ•
δέ ζητιάνεψα την αγάπη σου
κι ας τόση ανάγκη μαστίγωνε τα όνειρά μου.
Κι είσαι τώρα
βαθειά κι απόμακρα στο χρόνο·
δέν έσβησες τη μνήμη
και πάλι στον ύπνο μου
χαράματα κινείς να σε ξυπνήσω.

Άχ ζωή μου•
χάθηκες στο μαγεμένο μου μυαλό.
Μαγεύτηκαν τα παιδικά σου μάτια
πιστεύοντας,
τόση απονιά δέν είναι.
Τόση συμπόνοια είναι
σε σέ εαυτέ κι αλύτρωτε•
μια μέρα θα τελειώσεις
κοιτώντας κατάματα τον ήλιο
παρακαλώντας τον
στην αγκαλιά των ηλιαχτίδων να σε πάρει!

Ήλιε μου ήλιε!
Σχώρνα με
μακρινέ μου φίλε.
Δέ γνωρίζω εγώ από σταθμούς
παρά μόνον
από στάσεις κι αποστάσεις.

Σχολιάστε

