» ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ ΜΕ ΤΟΚΟ «

Λένε πως είμ’ ψυχοπαθής
κάνω κατάθεση ψυχής.
Σίμο σε ποιά τράπεζα να τρέξω,
τόκους της ψυχής ν’αρμέξω;

Ξυπνάω ένα πρωί
και πάω στο Σαπσί,
στην αγία Εθνική
να καταθέσω μια ψυχή.
Κύριε διευθυντή,
είμ’ απ την Αετοκορφή.
Δεν έχω διόλου χρήματα
μα πάμπολλα ποιήματα.
Κάντε μου προθεσμιακή
μ’ εγγύηση Ευρωπαϊκή.

-Πού ‘χεις κρύψει τα λεφτά,
κύριε ψευτοποιητά;
Εδώ παίρνουμε νομίσματα,
του θυμού σου χαιρετίσματα.

Σκέφτομαι και γώ:
Ετούτο το ναό
τον λένε Εθνική.
Δεν είν’ αυτός ο άγιος
που μ’ έστειλ’ η γυναίκα μου
δεν είναι ο πανάγαθος
που φέγγει την πατέκα μου.
Α! Το βρήκα! Θα πάω εκεί!
Είναι άγια και καλή·
τη λένε Αγροτική.
Θαύματα να δεις που έκανε αυτή!
Χρήματα μας έδινε
γεννήματα μας έπαιρνε!
Επιτόκιο υψηλό
κι αν δεν κάρπιζε η γης
γίνοσαν μπαταχτσής.
Κι η καλή Αγροτική
ήταν συμπονετική:
-Την επόμενη χρονιά
θα πας ακόμα πιο καλά.
Τόκο στον τόκο θα σου βάλω,
τα γεννήματα θα πάρω.

-Κυρία διευθυντού!
Φίλη μου συμμαθητού!
Τεχνοκράτισσα κυρά.
Είμαι μέγας ποιητής,
της ζωής μου μπαταχτσής.
Καταθέτω την οργή
να ξεσπάσει η ψυχή,
δε μόνο βγάζω συναισθήματα
γράφω της μνήμης μου συνθήματα:

«Μπήκαν αντάρτες στο Σαπσί
και κάψαν την Αγροτική,
να ξεχρεώσει η αγροτιά
να μην πεινάνε τα παιδιά».

Ε. Κ ΓΙΑΝΝΕΛΑΚΗΣ.

Σχολιάστε

